Det kan finnas flera anledningar till varför ditt köp inte registreras omedelbart. Vanligen registreras köpet inom någon timme men i ovanliga fall kan det ta upp till 48 timmar innan det syns under Sparhändelser i appen. Detta beror på vilken butik du handlat hos.

Vänligen notera att beräkningen av den procentuella återbäringen baseras i flesta fall på ordervärdet exklusive moms, frakt och övriga tillkommande avgifter.

Om fördröjningen skulle vara längre än 48 tim, så skickar du in orderbekräftelsen till kontakt@nowo.se så undersöker vi om något kan ha gått fel.

Några anledningar till varför ett köp inte har registrerats:

  • Du har använt en rabattkod som inte kommer från Nowo.
  • Du har inte gått direkt från Nowo till butiken och gjort ditt köp. Om du går in på olika sidor eller mailutskick medan köpet  pågår kan det innebära att spårningen störs.
  • Du har betalat enbart med ett presentkort.
  • Du har köpt en produkt som inte är återbäringsberättigad. Detta går att kontrollera i webbläsaren om du trycker på Nowo-loggan i webbläsaren och läser igenom kriterierna för återbäring.
  • Du har glömt att aktivera Nowo-knappen och logga in med BankId innan du genomförde ditt köp.
  • Du har Adblock installerat på din dator som hindrar spårningen av ditt köp.
  • Din webbläsare tillåter inte användning av cookies. Detta går att ändra under Inställningar i din webbläsare.
  • Det blev något tillfälligt avbrott vid köptillfället eller att appen/hemsidan behövde laddas om.

Vänligen notera att utbetalning av återbäring för hotell sker efter att bokningen är betald och nyttjad.