Köpet står som reserverat om köpet inväntar granskning av butiken. Ett köp gjort via Nowos butiker måste granskas av butiken i fråga efter att köpet har genomförts. Detta görs oftast automatiskt men ibland tar det längre tid och då som maximalt upp till 60 dagar.

När det gäller resor, upplevelser och hotellvistelser så görs denna granskning först efter att den har förbrukats, alltså först efter att du har ex. checkat ut från hotellet. Då har butiken oftast upp till 30 dagar på sig att godkänna eller neka återbäringen. Detta är för att du som kund inte ska kunna få återbäringen och sedan göra en retur på resan/varan i efterhand. Därefter måste nätverket som butiken är kopplad till betala ut återbäringen till oss som i sin tur betalar ut den till dig som kund. 

Kom ihåg att kontakta oss om köpet fortsatt står som reserverat efter det att 60 dagar har passerat från köp/förbrukad resa eller vistelse. 

Om ditt köp fortsatt är markerat som reserverat efter 60 dagar så kan det bero på att: 

• Du har returnerat delar av eller hela ordern.

• Du har loggat in som förmånsmedlem vid köpet av resan/produkten/tjänsten.

• Du har använt en rabattkod som inte är från Nowo vid köpet. 

Tyvärr så kan inte vi på Nowo gå in och manuellt radera dessa köp utan de kommer att stå kvar som reserverade i appen.